Cerca nel blog

14 settembre, 2016

L' eredità misteriosa di Mariute e il bambino, frutto del peccato?



La storia di Mariute de Monaster continua con la nascita di un bambino, cresciuto tra gli agi della eredità misteriosa di cui nessuno doveva sapere nulla, la gente in Paese mormora sull' identità del pare sconosciuto, ma sottovoce, mormorando e niente più.

In poche setemane la casa gera a posto e anche l' orto adesso gera pièn de saIate, de piante..de sevole...de patate.. e 'desso al gera anche un posso per l'aqua, che meravegie..che meravegie diseva la mare e cussì passeva le stag iòn..i cunigi  feva cunigi..le galine feva i ovi e la nova capra feva  late..tanto late - no xe quel de manza, sa al late de capra xe megio..più  sostansioso - diseva Mariute - anche perchè adesso aI late serviva pèrchè intanto gera nato un bel mamolo..e anche la vecia Marta gera duta contenta de esse nona e Mariute de Monaster  la veva i vogi piini  de amor per sta cratura sova.

 E  passeva le stagiòn. .lnverni, primavere. . istài ' e là, a casa, no mancheva ninte de ninte e la vecia Marta gera contenta comò una pasqua e frà de ela la se diseva - Benedeta questa ereditàe, l'ereditàe segreta - e Ia se feva al segno de la crose.
Un zorno metendo in òrdene al sovo leto, Marta la se pensa de mete a posto  anche  al leto de Mariute che quela matina la gera 'ndagia in paese col picinìn, e la se inacorse  che soto al pagiòn de Mariute gera gargossa'.. gera comò un borseto..comò un sacheto  poco più grando de una man...al gera serao da un cordòn colorao, un borseto che de quà e de là al veva ricamao in filo de oro  una granda    N..
 Ma che  che volarà di 'sta granda ene- pensa Marta  la vedova -  che intanto verzeva sto borseto e vardeva drento.     Al gera duto pièn de palanche!'

Si..de palanche de oro e anche de arzento'
''Mariasantissima!  la feva la vedova e col tremasso per la vita, svelta svelta 'la meteva quela  roba soto 'l pagiòn de so'  figia e de la ereditàe  de quel zorno in quela casa no se ne ha ciacolao più.

 - E passeva le stagiòn. . anche i ani e la vecia mare Marta  vedova senpre  più vecia,  Mariute invesse senpre più  alegra..e  'l mamolo cresseva che gera un piassèr..la zente in paese mormoreva che quel figio no sumigeva a nissùn de quela famegia , in paese gargun diseva " aI 'ndarà drio de  so pare, ma so pare indola xe?" a so pare.. so pare  e là finiva le ciacole.

continua...


Share/Bookmark

Nessun commento: